Utworzenie ekopracowni Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Janiszewicach
Nazwa zadania: Utworzenie ekopracowni Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Janiszewicach
Wartość ogólna zadania: 71 040,00 zł
Wysokość oraz forma dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: dotacja w wysokości 59 940,00 zł
Zakres zadania:
Projekt obejmuje utworzenie szkolnej ekopracowni przez wyposażenie jej w nowoczesne zaplecze techniczne i różnorodne środki dydaktyczne oraz stworzenie i wdrożenie w określonym czasie programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu zasobów pracowni.
Efekty rzeczowe projektu:
1.Elementy wyposażenia pracowni: ławki, krzesła, szafy.gabloty ekspozycyjne, biurko nauczycielskie, fototapeta, tablica suchościeralna, stolik demonstracyjny, tablica korkowa
2 Rośliny doniczkowe
3. Pomoce dydaktyczne służące do realizacji programu edukacyjnego
4. Sprzęt audiowizualny, komputerowy: Monitor aktywny 75″, komputer z oprogramowaniem
5. Malowanie pracowni.
Przewidywane efekty końcowe:
W wyniku realizacji powyższego programu edukacji przyrodniczo-ekologicznej uczniowie:
• poznają bogactwo i piękno otaczającego ich świata, a szczególnie najbliższego otoczenia,
• dostrzegą związki przyczynowo-skutkowe między działalnością człowieka a stanem środowiska,
• zrozumieją zależności występujące w świecie im najbliższym oraz pojętym globalnie,
• wyjaśnią zjawiska, zwłaszcza niekorzystne dla środowiska,
• poznają zachowania bezpieczne dla siebie i przyrody,
• dostrzegą wokół siebie miejsca korzystnie i niekorzystnie zmienione przez człowieka,
• zdobędą umiejętności obserwowania zjawisk przyrodniczych i ich interpretowania,
• zdobędą umiejętność oceniania stanu najbliższego środowiska prostymi metodami,
• potrafią wyjaśnić wpływ środowiska na zdrowie człowieka i człowieka na środowisko,
• potrafią wyjaśnić, w jaki sposób mogą poprawić stan środowiska przyrodniczego w najbliższej okolicy,
• nabędą umiejętności działania na rzecz przyrody,
• dostrzegą ekologiczne walory swojej okolicy,
• potrafią zachowywać się proekologicznie w życiu codziennym,
• wykorzystają swoją wiedzę do twórczego rozwiązywania problemów ekologicznych i tych występujących w najbliższym otoczeniu,
• wezmą udział w szeregu inicjatyw – zajęcia, konkursy, projekt, prezentacja, przygotowanie wystaw.:
Efekt ekologiczny – liczba uczniów/dzieci z placówki, która będzie uczestniczyła w realizacji Projektu – 117
Zadanie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach konkursu Nasze Ekologiczne Pracownie – edycja 2023