NOWE ULICE I NOWE ADRESY W MIEJSCOWOŚCI TYMIENICE
31 lipca, 2025Uprzejmie informujemy, że weszła w życie uchwała Rady Gminy w sprawie nadania nazw ulic w miejscowości Tymienice.
W związku z tym rozpoczęto proces nadawania nowych numerów porządkowych nieruchomościom położonym wzdłuż nowo nazwanych ulic. Zmianie ulegnie ponad 300 numerów porządkowych, które zostaną przypisane do nieruchomości zlokalizowanych przy 17 nowo powstałych ulicach.
Co oznacza zmiana adresu dla mieszkańców?
W związku ze zmianą adresu:
- nie ma konieczności wymiany dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu, chyba że upłynął ich termin ważności,
- w zakresie dowodu rejestracyjnego należy indywidualnie w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego złożyć wniosek o zmianie adresu i na dowodzie rejestracyjnym odręcznie dokonywana jest aktualizacja adresu wraz z adnotacją urzędnika, a potem wprowadzana zmiana do systemu elektronicznego. Odbywa się to bezkosztowo dla mieszkańca.
- z urzędu uaktualniony zostanie meldunek (o ile nie występują rozbieżności między meldunkiem, a adresem budynku) oraz adres wskazany w ewidencji pieców, przydomowych oczyszczalni ścieków/zbiorników bezodpływowych, odpadów, itp.
- w okresie przejściowym należy posługiwać się dotychczasowym i nowym adresem.
O zmianie adresu należy powiadomić różne instytucje wybierane indywidualnie, takie jak m.in. przychodnia zdrowia, bank, zakład pracy, urząd skarbowy, zakład ubezpieczeń społecznych, fundusz emerytalny, instytucje ubezpieczeniowe, dostawców energii elektrycznej, gazu i wody oraz odbioru ścieków, operatorów telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostawców Internetu, telewizji kablowej itp.
Właściciele nieruchomości zabudowanych poniosą koszty wykonania nowych tabliczek z numerem porządkowym nieruchomości, które są obowiązani umieścić w widocznym miejscu (nie ma odgórnego szablonu tablicy, wystarczającym jest sam numer). Mieszkańcy obszaru, na którym dokonywane jest wprowadzenie nazw ulic poniosą również koszty zmiany pieczątek firmowych bądź osobistych, wizytówek, zmian banerów reklamowych i publikowanych reklam, zmian adresowych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Krajowym Rejestrze Sądowym.
Obowiązki po stronie Gminy to właściwe oznakowanie ulic poprzez montaż odpowiednich tabliczek oraz uporządkowanie adresów w celu ułatwienia funkcjonowania wielu instytucji oraz służb. Na niektórych portalach mapowych już są uwidocznione nowe nazwy ulic. Na dzień dzisiejszy na terenie miejscowości Tymienice łącznie istnieje 30 nazw ulic.
Zmiana położenia nieruchomości zostanie przekazana do Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli, celem uaktualniania danych w ewidencji gruntów i budynków. W Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli zostanie wprowadzony adres właścicieli nieruchomości zgodnie z meldunkiem, o ile nie występują rozbieżności lub wskazany jest inny adres do korespondencji niż meldunku. Zmiana adresu zostanie także przekazana do Sądu Rejonowego w Zduńskiej Woli w przypadku aktualnych danych w księdze wieczystej prowadzonej dla zmienionej nieruchomości.
Dziękujemy mieszkańcom Tymienic za zrozumienie i współpracę w tym ważnym procesie. Wprowadzenie nazw ulic i uporządkowanie numeracji nieruchomości to istotny krok w rozwoju miejscowości oraz ułatwienie dla służb, instytucji i codziennego życia.