<\/a><\/p>\n <\/p>\n
<\/p>\n
INFORMACJA O DOFINANSOWANIU, ZE \u015aRODK\u00d3W WOJEW\u00d3DZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY \u015aRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W \u0141ODZI, ZADANIA W RAMACH KONKURSU \u201eMOJA WYMARZONA EKOPRACOWNIA\u201d<\/p>\n
Nazwa zadania: JESTE\u015aMY EKO! – utworzenie pracowni przyrodniczej w Gminnym Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Janiszewicach.<\/strong><\/p>\nWarto\u015b\u0107 og\u00f3lna zadania: 40 806,00 z\u0142<\/strong><\/p>\nWysoko\u015b\u0107 oraz forma dofinansowania ze \u015brodk\u00f3w Wojew\u00f3dzkiego Funduszu Ochrony \u015arodowiska i Gospodarki Wodnej w \u0141odzi: dotacja w wysoko\u015bci 38 700,00 z\u0142 obejmuj\u0105ca sfinansowanie zakupu wyposa\u017cenia ekopracowni.<\/strong><\/p>\n\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
ZAKRES ZADANIA<\/strong><\/p>\nObejmuje utworzenie szkolnej pracowni przyrodniczej przez wyposa\u017cenie jej w nowoczesne zaplecze techniczne i r\u00f3\u017cnorodne \u015brodki dydaktyczne oraz stworzenie i wdro\u017cenie w okre\u015blonym czasie programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu zasob\u00f3w pracowni.<\/strong><\/p>\nRealizowany program obejmuje: <\/u><\/strong><\/p>\n\n- Uatrakcyjnienie zaj\u0119\u0107 edukacyjnych z nauk przyrodniczych dla uczni\u00f3w gimnazjum:<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
Cele:<\/u><\/p>\n\n- wyr\u00f3wnywanie szans edukacyjnych uczni\u00f3w zamieszka\u0142ych na obszarach wiejskich<\/li>\n
- po\u0142o\u017cenie nacisku na edukacj\u0119 ekologiczn\u0105, kt\u00f3ra nie powinna ogranicza\u0107 si\u0119 do przekazania odpowiednich wiadomo\u015bci, ale musi stymulowa\u0107 osobiste zaanga\u017cowanie uczni\u00f3w w rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w ochrony \u015brodowiska<\/li>\n
- rozwijanie wra\u017cliwo\u015bci na problemy \u015brodowiska: budzenie szacunku do przyrody i kszta\u0142towanie proekologicznych zachowa\u0144 uczni\u00f3w<\/li>\n
- doskonalenie umiej\u0119tno\u015bci pos\u0142ugiwania si\u0119 zdobyt\u0105 wiedz\u0105 przyrodnicz\u0105 w \u017cyciu codziennym w kontek\u015bcie dba\u0142o\u015bci o w\u0142asne zdrowie i ochrony \u015brodowiska naturalnego<\/li>\n
- poznanie fauny i flory okolicy<\/li>\n
- ochrona gatunk\u00f3w zagro\u017conych<\/li>\n
- uatrakcyjnienie zaj\u0119\u0107 dydaktycznych oraz pozalekcyjnych<\/li>\n<\/ul>\n
Cele wychowawcze:<\/span><\/p>\nkszta\u0142towanie postaw, poszerzanie zainteresowa\u0144, harmonijny i wszechstronny rozw\u00f3j ucznia oraz rozwijanie u uczni\u00f3w zainteresowania otaczaj\u0105cym \u015bwiatem oraz rozwijanie motywacji do zdobywania wiedzy i kszta\u0142towanie aktywnej postawy poprzez:<\/p>\n
\n- doskonalenie umiej\u0119tno\u015bci wsp\u00f3\u0142pracy w grupie<\/li>\n
- doskonalenie umiej\u0119tno\u015bci i kultury publicznego wypowiadania si\u0119, przedstawiania w\u0142asnych pogl\u0105d\u00f3w oraz wyrabiania w\u0142asnej opinii i oceny, wyrabianie umiej\u0119tno\u015bci prezentowania efekt\u00f3w w\u0142asnej pracy i omawianie efekt\u00f3w pracy zespo\u0142owej<\/li>\n
- doskonalenie umiej\u0119tno\u015bci dokonywania samooceny i skutecznego komunikowania si\u0119<\/li>\n
- kszta\u0142towanie umiej\u0119tno\u015bci asertywnego krytykowania i przyjmowania krytyki<\/li>\n
- rozwijanie wra\u017cliwo\u015bci spo\u0142ecznej<\/li>\n
- kszta\u0142towanie postawy aktywnej ochrony \u015brodowiska<\/li>\n
- rozwijanie wra\u017cliwo\u015bci na pi\u0119kno przyrody<\/li>\n
- rozwijanie proekologicznych postaw u uczni\u00f3w i szacunku w stosunku do przyrody, kt\u00f3rzy poprzez aktywne w\u0142asne dzia\u0142anie b\u0119d\u0105 mieli pozytywny wp\u0142yw na \u015brodowisko w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i globalnej<\/li>\n
- u\u015bwiadomienie tempa zmian zachodz\u0105cych w \u015brodowisku dawniej i obecnie<\/li>\n
- zapoznanie z drogami migracji zanieczyszcze\u0144 w \u015brodowisku<\/li>\n
- zach\u0119canie do oszcz\u0119dnego gospodarowania zasobami przyrody<\/li>\n<\/ul>\n
Uczniowie poprzez mo\u017cliwo\u015b\u0107 wykorzystania planowanego do zakupu wyposa\u017cenia pracowni b\u0119d\u0105 mogli pozna\u0107 gatunki zagro\u017conych organizm\u00f3w wyst\u0119puj\u0105cych na terenie powiatu. Zaj\u0119cia maj\u0105 na celu ich poznanie, rejestrowanie oraz przeprowadzenie szeregu zaj\u0119\u0107 w terenie i przedstawienie wynik\u00f3w na forum spo\u0142eczno\u015bci szkolnej (prezentacje, wystawy fotografii, wystawy preparat\u00f3w, itp).<\/p>\n
Przewidywane efekty ko\u0144cowe:<\/span><\/p>\nW wyniku realizacji powy\u017cszego programu edukacji przyrodniczo- ekologicznej uczniowie:<\/p>\n
\n- poznaj\u0105 bogactwo i pi\u0119kno otaczaj\u0105cego ich \u015bwiata, a szczeg\u00f3lnie najbli\u017cszego otoczenia,<\/li>\n
- dostrzeg\u0105 zwi\u0105zki przyczynowo-skutkowe mi\u0119dzy dzia\u0142alno\u015bci\u0105 cz\u0142owieka a stanem \u015brodowiska,<\/li>\n
- zrozumiej\u0105 zale\u017cno\u015bci wyst\u0119puj\u0105ce w \u015bwiecie im najbli\u017cszym oraz poj\u0119tym globalnie,<\/li>\n
- wyja\u015bni\u0105 zjawiska, zw\u0142aszcza niekorzystne dla \u015brodowiska ,<\/li>\n
- poznaj\u0105 zachowania bezpieczne dla siebie i przyrody,<\/li>\n
- dostrzeg\u0105 wok\u00f3\u0142 siebie miejsca korzystnie i niekorzystnie zmienione przez cz\u0142owieka,<\/li>\n
- zdob\u0119d\u0105 umiej\u0119tno\u015bci obserwowania zjawisk przyrodniczych i ich interpretowania,<\/li>\n
- zdob\u0119d\u0105 umiej\u0119tno\u015b\u0107 oceniania stanu najbli\u017cszego \u015brodowiska prostymi metodami,<\/li>\n
- potrafi\u0105 wyja\u015bni\u0107 wp\u0142yw \u015brodowiska na zdrowie cz\u0142owieka i cz\u0142owieka na \u015brodowisko,<\/li>\n
- potrafi\u0105 wyja\u015bni\u0107, w jaki spos\u00f3b mog\u0105 poprawi\u0107 stan \u015brodowiska przyrodniczego w najbli\u017cszej okolicy,<\/li>\n
- nab\u0119d\u0105 umiej\u0119tno\u015bci dzia\u0142ania na rzecz przyrody,<\/li>\n
- dostrzeg\u0105 ekologiczne walory swojej okolicy,<\/li>\n
- potrafi\u0105 zachowywa\u0107 si\u0119 proekologicznie w \u017cyciu codziennym,<\/li>\n
- wykorzystaj\u0105 swoj\u0105 wiedz\u0119 do tw\u00f3rczego rozwi\u0105zywania problem\u00f3w ekologicznych i tych wyst\u0119puj\u0105cych w najbli\u017cszym otoczeniu,<\/li>\n
- wezm\u0105 udzia\u0142 w szeregu inicjatyw \u2013 zaj\u0119cia, konkursy, projekt, prezentacja, przygotowanie wystaw.<\/li>\n<\/ul>\n
W ramach zaj\u0119\u0107 m\u0142odzie\u017c b\u0119dzie prezentowa\u0107 :<\/u><\/p>\n\n- multimedialne efekty pracy obrazuj\u0105ce realizacje zada\u0144 przeprowadzonych w pracowni przyrodniczej oraz podczas zaj\u0119\u0107 terenowych,<\/li>\n
- umiej\u0119tno\u015b\u0107 pos\u0142ugiwania si\u0119 zakupionymi pomocami dydaktycznymi,<\/li>\n
- umiej\u0119tno\u015b\u0107 przeprowadzenia do\u015bwiadcze\u0144 oraz interpretacji otrzymanych wynik\u00f3w,<\/li>\n
- wystawy fotograficzne,<\/li>\n
- wiedz\u0119 na temat ekologii i ochrony \u015brodowiska.<\/li>\n<\/ul>\n
Prezentowanie prac uczniowskich b\u0119dzie mia\u0142o na celu motywowanie uczni\u00f3w do dalszej pracy.<\/p>\n
Wszystkie zaplanowane zadania maj\u0105 na celu rozwijanie zainteresowa\u0144, umiej\u0119tno\u015bci uczni\u00f3w oraz pobudza\u0107 potrzeb\u0119 poznawania \u015bwiata.<\/p>\n
2. Zaj\u0119cia dla kandydat\u00f3w do gimnazjum (Dzie\u0144 Otwarty dla uczni\u00f3w szk\u00f3\u0142 podstawowych).<\/strong><\/p>\n3. Wykorzystanie pracowni na zebrania z rodzicami, podczas, kt\u00f3rych prezentowane b\u0119d\u0105 osi\u0105gni\u0119cia uczni\u00f3w oraz wytwory powsta\u0142e w ramach realizacji zada\u0144 zaplanowanych w projekcie.<\/strong><\/p>\n4. Prelekcje np. z le\u015bnikiem.<\/strong><\/p>\n5. Szkolenia Rady Pedagogicznej.<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" INFORMACJA O DOFINANSOWANIU, ZE \u015aRODK\u00d3W WOJEW\u00d3DZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY \u015aRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W \u0141ODZI, ZADANIA W RAMACH KONKURSU \u201eMOJA WYMARZONA EKOPRACOWNIA\u201d Nazwa zadania: JESTE\u015aMY EKO! – utworzenie pracowni przyrodniczej w Gminnym Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Janiszewicach. Warto\u015b\u0107 og\u00f3lna zadania: 40 806,00 z\u0142 Wysoko\u015b\u0107 oraz forma dofinansowania ze \u015brodk\u00f3w Wojew\u00f3dzkiego Funduszu Ochrony…","protected":false},"author":8,"featured_media":0,"parent":8753,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-21018","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/21018","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21018"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/21018\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":44281,"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/21018\/revisions\/44281"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/8753"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/gminazdunskawola.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21018"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}