Imieniny:
niedziela, 25 sierpnia 2019
EnglishGermanPolish

Projekt: “Symbols in the eyes of children” z Krajową i Europejską Odznaką Jakości

Gminne Przedszkole w Czechach otrzymało Krajową i Europejską Odznakę Jakości oraz tytuł laureata eTwinning Polska zajmując II miejsce w kategorii wiekowej 3-6 lat. Wręczenie odznaczeń odbyło się w środę, 5 czerwca br. w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Przedszkole zostało wyróżnione za projekt: Symbols in the eyes of children (Symbole w oczach dzieci), który opierał się na naturalnej potrzebie komunikacji pomiędzy dziećmi i chęci dzielenia się z innymi swoimi zainteresowaniami dotyczącymi literatury dziecięcej oraz muzyki. Uczestnicy projektu poznawali wybrane dzieła, za pomocą symboli przekazywali innym własne wrażenia oraz porównywali swoje interpretacje graficzne.

Do międzynarodowego projektu Gminnego Przedszkola w Czechach dołączyły placówki z Serbii oraz Turcji.  

Pierwszym etapem współpracy było wzajemne poznanie się uczestników oraz krajów z których pochodzą. Punktem wyjścia okazało się tutaj zainteresowanie flagami krajów partnerskich. Następnie dzieci poznały bajkę o Czerwonym Kapturku. Czytali, oglądali, a nawet poprosili starszych kolegów o zorganizowanie krótkiego przedstawienia teatralnego na ten temat. Dzieci za pomocą rysunków “symboli” przekazały swoje działania i wrażenia partnerom projektu. Prezentując je obserwowały podobieństwa i różnice w postrzeganiu losów bohaterów bajki w poszczególnych krajach.

W kolejnej aktywności postanowiły zakodować dla nich bajki, które znają z przedszkola. Pierwszą wybraną historią była opowieść “O trzech świnkach”. Dzieci podzielone na zespoły projektowe w sposób kreatywny tworzyły kolejne sceny tej opowieści. Następnie, w trakcie wideokonferencji, przedstawiły partnerom zakodowaną bajkę. Śpiewały im także swoje ulubione przedszkolne piosenki. By nauczyć partnerów choć części słów stworzyły system symboli. Dzięki nim mogły spróbować wspólnego śpiewania poznając lepiej język angielski oraz pojedyncze słowa z języka serbskiego i tureckiego.

– Dzieci uczyły się poprzez zabawę, dzięki czemu nie zaobserwowano efektu znużenia. Nie bez znaczenia był również dostęp do nowoczesnych technologii multimedialnych, co podwyższało znacznie odbiór działań projektowych. Niezwykle emocjonalnie podchodziły do spotkań z partnerami podczas wideokonferencji. Możliwość dzielenia się przeżyciami w czasie rzeczywistym okazał się nie do przecenienia. – podkreśla koordynatorka projektu, Agnieszka Besser-Krysiak.

Współpraca: etwinning.pl

wybory

wybory

wybory ławników

wybory ławników

raport o stanie gminy zduńska wola za rok 2018

raport o stanie gminy zduńska wola za rok 2018

baner

baner

transmisja

transmisja

Pogoda


GRANTY SOŁECKIE

GRANTY SOŁECKIE

interpelacje

interpelacje

Ochrona danych

Ochrona danych

SIP

SIP

gpks

gpks

Komunikaty centrum zarządzania kryzysowego

Komunikaty centrum zarządzania kryzysowego

epuap2

bip

Gazeta Nasza Gmina

rada gminy

rada gminy

gospodarka-odpadami

Kącik przedsiębiorcy

Wyłączenia zasilania

Wyłączenia zasilania

2017-06-29 11_55_47-Ustawienia

2017-06-29 11_55_47-Ustawienia

Licznik odwiedzin:

Liczniki

Facebook